Veel gestelde vragen

Op deze pagina, kunt u veel gestelde vragen (FAQ) vinden of eventueel zelf vragen stellen.

Hoe installeer ik E-Marine BMS BDS ?
Het pakket komt compleet met installatiehandleiding of neem contact op met een van onze inbouwstations.

Ik krijg niets te zien op het display
Het display is in slaap modus. druk op een toets om het display te activeren.

Ik ontvang geen SMS bericht als er een alarm afgaat
– Heeft u uw GSM nummer reeds geautoriseerd? – Heeft u bij “sensoren” (instelling menu) de detectie van de desbetreffende alarm geactiveerd? – Heeft u “testmodus” (instellingen menu) uitgeschakeld.

Wanneer ik een “status” of “positie” verstuur, ontvang ik niets
– Heeft u uw GSM nummer reeds geautoriseerd? – Is uw mobiele nummer geheim? Zo ja, dan dient u dit te wijzigen voor een correcte werking. De E-marine dient het nummer van uw mobiele telefoon te herkennen. Raadpleeg de servicedesk van uw GSM provider

Mijn GPS diefstal alarm gaat af, maar mijn schip heeft zich niet verplaatst
Stel de alarm radius in op een grotere radius (geavanceerd menu, GPS instellingen)

Ik ontvang een SMS bericht zodra ik de hoofdschakelaar uitzet
De E-marine heeft een interne back-up batterij. Als u de hoofdschakelaar uitzet en daarmee de E-marine van de boordaccu afhaalt, zal de E-marine deze boordaccu als 0 volt meten en een SMS versturen met de tekst “lage accu spanning” mogelijke oplossing: Sluit de E-marine aan voor de hoofdschakelaar (Vergeet niet de E-marine apart te zekeren)

Waarom is de SIM inbegrepen in BMS/BDS.
Ervaring met het verleden heeft geleerd dat verreweg de meeste storingen mbt functioneren van de Boatsecurity systemen te maken hebben met SIM-kaart: -verkeerde PIN codes -beltegoed op -onjuiste GPRS instellingen -nummer onbekend -geen data verkeer mogelijk -etc.. Om dit in de toekomst te voorkomen hebben wij zelf een contract gesloten met een SIM-provider. Voordeel voor U: -SIM instellingen altijd correct -geen uitval door beltegoed -kwaliteit netwerk (KPN) -vast bedrag per jaar voor klant -2 maanden voordat jaarabonnement verloopt krijgt klant herinnering voor betaling van het volgende jaar -systemen altijd bereikbaar vanuit onze servicecomputer omdat nummers en instellingen bekend zijn.

Hoe meld ik een BMS/BDS systeem aan?
1: Ga naar de internet pagina www.e-marine.nl en klik op de knop rechtsboven “AANMELDEN” en volg de instructies. Als u nog niet eerder bent aangemeld klik dan op NIEUWE KLANT >>Registreren2: Hou het serie-nummer (achterzijde module) en SIM-kaart telefoonnummer gereed. Deze gegevens heeft u nodig tijdens de aanmeld procedure.3: Nadat alle gegevens zijn ingevuld dienen de gekozen abonnementen afgerekend te worden via de internet kassa.4: Nadat de betaling is ontvangen zal de SIM-kaart en bijbehorende abonnementen binnen 2 werkdagen worden geactiveerd.

Ik krijg geen GPS positie / slechte GPS positie / Diefstal alarmen
.1 Is de GPS antenne horizontaal gemonteerd?.2 Heeft de GPS antenne vrij zicht rondom naar de satelieten? (geen grote metalen voorwerpen naast de antenne en geen metalen voorwerpen boven de antenne).3 Is de antennekabel niet opgerold.4 Neem de antenne los van de module en maakt de connectoren schoon. Zet de connector stevig terug vast.

BDS 01/02 belangrijke wijziging.
Negeer het bijgeleverde aansluitschema
Groene draad > 12 Volt – en NC
Bruine draad > 12 volt +
Gele draad > NC

Back to Top